Strona główna
O nasMisja i wizjaPersonelAktualnościWieści przedszkolneDla rodzicówOferta edukacyjnaWspółpracaDla dzieciKontakt"Śpiewająco do szkoły"


                  

Jesienny sad

 
„Na powitanie jesieni sad nam się zarumieni...”


22. 09 ,23. 09 i 24. 09 grupy I i II wspólnie powitały nadejście nowej pory roku – Jesieni. To były wyjątkowe dni zwłaszcza dla maluszków, gdyż po raz pierwszy miały one okazję powitać „Porę spadających liści ” w przedszkolu. Jesień kojarzy się z sadami pełnymi dojrzewających owoców bogatych w witaminy, dlatego dzieciaki uczciły przyjście tej pory roku wspólną pracą plastyczno – techniczną w czasie której wykonały pejzaż pt. „Jesienny sad”. A ponieważ zabawa miała miejsce zaraz po akcji „Sprzątanie Świata”, dlatego do wspólnej pracy wpleciono treści ekologiczne, min. poprzez wykorzystanie jako materiał podstawowy zużytych gazet, które dzieci miały za zadanie przynieść z domu.

Pierwszego dnia dzieci dowiedziały się dlaczego gazety posłużą nam do wykonania drzew i owoców, po czym przy planszy z owocami omówiono wygląd ( kształt i kolor) jabłka, gruszki i śliwki oraz różnice między nimi. Następnie dzieciaki zabawiły się przy piosence „Małe czerwone jabłuszko” inscenizując słowa ruchem. Kolejnym ważnym etapem była zabawa gazetami. Każde dziecko otrzymało stronę gazety, którą należało zgnieść rączkami w kulkę, a następnie według wskazówek nauczycielki, uformować w jeden z owoców: okrągłe jak piłka jabłko, owalną jak jajko śliwkę lub szczupłą u góry i grubiutką na dole gruszkę.

Po zabawie manualnej usprawniającej palce i dłonie, dzieci wzięły udział w zabawie dydaktycznej utrwalającej znajomość kolorów farb, które będą wykorzystane do pomalowania sadu. W czasie zabawy przedszkolaki min wyszukiwały kolejnych barw w swoich ubrankach. Na zakończenie zabawy pierwszego dnia średniaki zaśpiewały piosenkę „Jabłonka”, a maluszki powiedziały krótki wierszyk „Owoce”.

Drugiego dnia zaraz po śniadaniu dzieci ponownie się spotkały. Rozpoczęto zabawę przy piosence „Małe czerwone jabłuszko”, a następnie obie grupy ulokowały się w holu i przystąpiły do formowania z gazet pni i konarów drzew owocowych, trawy i chmurek. Tak przygotowane przez dzieci elementy panie przyczepiły do tła z zielonej tkaniny. Następnie przy stanowisku z przyborami do malowania wspólnie omówiono zasady, których należy przestrzegać w czasie malowania oraz sposobu korzystania z farb i pędzla, po czym dzieci z wielką werwą przystąpiły do tworzenia wspólnego „dzieła”- malowaniem na właściwe kolory poszczególnych elementów. Trzeciego dnia, również zaraz po śniadaniu, dzieci przystąpiły do dalszej pracy przy pejzażu. Każde z nich przymocowywało swój owoc na drzewie, a następnie pięknie kolorowało właściwą farbą. W niedługim czasie powstały dwie jabłonie, jedna grusza i jedna śliwa, a wszystkie niemal uginające się pod ciężarem owoców.

Po zakończeniu pracy jednogłośnie oceniono, że nasze wspólne „dzieło” jest przepiękne. Na pożegnanie dzieci wzięły udział w zabawie z gazetami pt. „Gazetowe fantazje”. Podczas zabawy dzieci rozpoznawały i naśladowały dźwięki deszczu, wiatru, szelestu liści pod stopami, a wszystko poprzez właściwe ugniatanie gazet w rączkach lub deptanie po nich z zamkniętymi oczami, przez co mogła lepiej zadziałać wyobraźnia dziecięca.
 


Beata Nowak

Jolanta Gągała

Renata Rogacewicz
 

.